سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

راهکار مدیریت اتصال به شبکه بر اساس هویت کاربران

مقدمه
هدایت و کنترل ورود انواع کاربران به شبکه بر اساس فاکتورهای شناسایی، کنترل وضعیت نودهای (کابلی و بی‌سیم) شبکه‌های بزرگ، طراحی و پیاده‌سازی 
Dynamic VLAN برای لایه‌لایه کردن شبکه و قرار دادن کاربران در شبکه‌های مجازی، رمزگذاری اطلاعاتی که در شبکه جابه‌جا می‌شود، تفکیک کاربران در گروه‌های مختلف بسته به نوع سرویسی که دریافت می‌کنند، همه و همه از مواردی هستند که ذهن فعال مسئولان شبکه‌های بزرگ را به خود مشغول کرده و این افراد همواره دنبال راهکاری هستند تا علاوه بر سرویس‌دهی مناسب، امنیت قابل قبولی را نیز ارایه دهند. 
این روزها که امنیت اطلاعات مورد توجه مسئولان شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است، بیشتر اوقات هنگامی که به شرکت‌های همکار مراجعه می‌کنیم، با مشکلات عدیده‌ای برای اتصال به شبکه و تبادل اطلاعات بر می‌خوریم و زمانی طولانی صرف برقراری ارتباطی ساده برای ارسال یک نسخه پرینت یا فایل می‌شود. حتی گاهی برای دسترسی به اینترنت هم معضلاتی پیش رو داریم. بنابراین همواره در جستجوی راهکاری هستیم تا علاوه بر رعایت ملاحظات امنیتی و کنترل نودهای فعال شبکه و مانیتور کردن اتصالات، سرویس‌دهی مناسب‌تری نیز داشته باشیم تا کاربر خیلی ساده‌تر به سرویس‌های معمولی دست یابد و کاری نکنیم که مسئولان عالی‌رتبه شرکت از خیر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (به دلیل پایین آمدن درصد دسترس بودن سرویس‌ها) بگذرند!

ادامه مطلب ...

نرم‌افزار Cisco ConfigMaker

گر کاربری هستید که دوره‌های سیسکو را گذرانده‌اید و نمی‌توانید تنها برای تست و آموزش خود، تجهیزات گران‌قیمت سیسکو مانند انواع سوییچ‌ها و یا روترها را تهیه کنید، می‌توانید با استفاده از امکانات این برنامه شبکه فرضی خود را طراحی و بدون وجود تجهیزات پیکربندی کنید.
از طرف دیگر؛ اگر به عنوان مدیر شبکه، در حال طراحی شبکه هستید و قبل از راه‌اندازی و پیکربندی تجهیزات شبکه می‌خواهید نتیجه کار را به صورت نرم‌افزاری ببینید، می‌توانید از این برنامه استفاده کرده و قبل از پیکربندی تجهیزات شبکه‌، تمامی تنظیمات را در این برنامه و روی تجهیزاتی که برنامه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، انجام داده و تمام ارتباطات را تست نمایید.

ادامه مطلب ...

حرفه‌ای دانلود کنید

مقدمه
بعد از گذشت یک دهه از ورود اینترنت به ایران، و دسترسی به اینترنت 128 کیلوبیتی برای کاربران خانگی، به نظر می‌رسد چک‌کردن ایمیل‌ها، جستجو و دانلود، بیشترین کاربرد را در میان کاربران اینترنتی ایران دارد. اصولاً لذتی که دانلود یک فایل بعد از جستجو به شما می‌دهد، قابل قیاس با چک کردن ایمیل نیست. 

ادامه مطلب ...