سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

ارسال و دریافت فکس و راه اندازی منشی تلفنی

نرم افزار Talk Works Pro یکی از محصولات شرکت سیمنتک است که به دلیل کارآیی بالا به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. از مزایای این نرم افزار می توان به نکات زیر اشاره کرد:


1 ـ امکان ارسال و دریافت فکس بصورت دستی و خودکار با تنظیمات متنوع و پشتیبانی زبان فارسی. 


2 ـ تنظیم و راه اندازی منشی تلفنی با پیام دلخواه و ضبط پیام ها بطور خودکار.


3 ـ امکان تبادل فایل ها بین دو کامپیوتر با فرمت باینری. 


سیستم ارسال و دریافت و همچنین بخش Answering آن بسیار ساده و راحت است و نیازی به توضیحات خاصی ندارد. در ادامه ابتدا به بخش ارسال فکس و سپس به نحوه دریافت و در انتها نیز به سیستم Answering می پردازیم.

ادامه مطلب ...

پردازنده 48 هسته‌ای اینتل

مقدمه 
در حال حاضر، پردازنده‌های فعلی بازار کامپیوترهای شخصی، 2 یا 4 هسته دارند. برای مثال سری Core i5 اینتل، 4 هسته واقعی دارد که هر هسته توانایی پردازش یک Thread را در لحظه دارد. یعنی از دید سیستم‌عامل هم، یک پردازنده 4 هسته‌ای است. ولی سری Core i7، 4 هسته واقعی دارد، ولی هر هسته توانایی پردازش دو Thread را در لحظه دارد. بنابراین از دید سیستم‌عامل، یک پردازندۀ 8 هسته‌ای محسوب می‌شود. اینتل و رقیب دیرینۀ آن، AMD، هر دو در سال 2010، پردازنده‌های 6 هسته‌ای خود را روانه بازار خواهند کرد و حتی بخشی از عملیات گرافیکی را نیز درون خود پردازنده انجام خواهند داد.
چندی پیش، بخش تحقیقات شرکت اینتل اعلام کرد که می‌تواند حداکثر تا 100 هسته را در یک پردازنده سیلیکونی، جای دهد. در سال 2007، این شرکت پردازنده‌ای 80 هسته‌ای (Polaris) را به نمایش گذاشت که بعد از 2 سال، شرکت تیلرا توانست با عرضۀ یک پردازنده 100 هسته‌ای رکورد اینتل را بشکند.


ادامه مطلب ...

تهدیدات جدیدی که باید مراقب آنها باشیم

این روزها هکرها از راه‌های پیچیده‌تری برای نفوذ و دستیابی به اطلاعات و کامپیوترها استفاده می‌کنند.
هر چه شرکت‌ها سعی دارند امنیت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را ارتقا دهند، هکرها باز راهی برای نفوذ به محصولات پیدا می‌کنند و این چرخه به همین ترتیب ادامه می‌یابد.
با بالا رفتن میزان وقت و زمانی که کاربران صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کنند و استفاده روزافزون از تلفن همراه، کار هکرها هم راحت‌تر شده است، چرا که آنها اکنون قربانیان بیشتری در اختیار دارند. نفوذگران همواره راه‌های جدیدتری برای نفوذ به اطلاعات شما و سرقت آنها پیدا می‌کنند. به این ترتیب باید از روش‌های محافظتی جدیدتری برای محافظت از کامپیوتر، تلفن همراه، حافظه‌های فلش و .. استفاده کنید. 

ادامه مطلب ...