سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

نگاهی به لوگوی سیستم عامل‌ها

پرچم ویندوز مایکروسافت 
طرح 4 رنگ لوگوی ویندوز مایکروسافت با انتشار ویندوز نسخه 3،1 در اوایل سال 1990 میلادی معرفی شد و تا سال 2001 در طرحی جعبه‌مانند با لبه‌های سیاه باقی ماند. در این سال ویندوز XP روی کار آمد؛ لبه‌ها از طرح لوگو حذف شدند و پنجره تبدیل به پرچمی موج‌دار شد که به عنوان نماد پویایی و سرزندگی شناخته می‌شد. 
جدیدترین طرح‌های لوگوی ویندوز در ویستا و ویندوز 7 نمایی براق‌تر داشته و بسیار زیبا‌ترند.
علت انتخاب رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و زرد چیست؟ این رنگ‌ها جزو رنگ‌های اصلی بوده و جلوه خاص و زیبا و چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. البته بعید نیست این لوگو تبدیل به صفحه دارت طرفداران شرکت Apple شود!

ادامه مطلب ...

سیستم‌عامل گوگل Google Chrome OS

تصور شما از سیستم‌عامل چیست؟ آیا سیستم‌عامل همان ویندوز است؟ یا ویندوز همان سیستم‌عامل است؟
آیا منظور از سیستم‌عامل همین ویندوزهایی است که هر از چند گاهی نسخه جدید آن ارایه می‌شود و نسبت به نسخه قبلی کمی خوشگل‌تر و البته کندتر و سنگین‌تر شده است؟ آیا سیستم‌عامل جدیدتر یعنی نیاز به سخت‌افزار قوی‌تر؟
آیا می‌توان توقع دیگری از سیستم‌عامل داشت؟
یادتان باشد که اگر انسان فقط به فکر توسعه و پیشرفت ماشین بود، هیچ‌ وقت به فکر پرواز نمی‌افتاد! به نظر می‌رسد که وقت پرواز است (شکل 1). شما چه فکر می‌کنید؟
شاید وقت آن باشد که از رانندگی با ماشین‌های پر زرق و برق و پیشرفته ویندوز مایکروسافت دست کشید و با کروم گوگل پرواز کرد! 

ادامه مطلب ...

چگونه متخصص شویم (بخش سوم: MCSD)


در مقاله گذشته در مورد MCSE و MCSA صحبت کردیم و آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. گفتیم که MCSE بیانگر توانایی دارنده آن در طراحی، نصب و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری مبتنی بر سیستم‌ عامل‌های مایکروسافت است و MCSA نیز بیانگر توانایی دارنده آن در مدیریت این شبکه‌هاست. به عبارت دیگر، در MCSA، برخی آزمون‌های MCSE که مربوط به طراحی و نصب شبکه‌های مایکروسافت است، وجود ندارد و فردی که دارای گواهینامه MCSA است،در صورت موفقیت در آزمون‌های مربوطه، می‌تواند گواهینامه MCSE دریافت کند.
همچنین بیان نمودیم که MCSE یکی از شناخته‌شده‌ترین مدارک شرکت مایکروسافت است و در مورد آزمون‌های مربوطه و تفاوت‌هایی که در آزمون‌های آن با MCSA وجود دارد، به تفصیل صحبت نمودیم.


ادامه مطلب ...