سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

معرفی نرم افزار Artlantis Studio v3.0

امروزه طراحیهای سه بعدی در بسیاری از مشاغل مانند طراحیها و نقشهکشی های ساختمان، طراحی صنعتی شامل طراحی خودرو، ساخت انیمیشن، شبیهسازی و ... از جایگاه ویژهای برخوردار است. دیگر مانند گذشته قلم و کاغ نقش اصلی را ایفا نکرده و این مسئولیت بر عهده نرمافزارهای قدرتمندی مانند:
 3D Studio Max، Maya، Poser، AutoCad و ... نهاده شده است.
از این رو نرمافزارهای زیادی روانه بازار شده که به کمک آنها میتوان به راحتی و در مدت زمان کوتاه اقدام به ساخت و طراحی تصاویر سه بعدی کرد. البته واضح است که کاربر جهت کار با این نرمافزارها نیازمند دانش و تجربه کافی میباشد و استفاده از این قبیل نرمافزارها بیشتر در رشتههای مهندسی و میان کاربران حرفهای رایج است.
Artlantis Studio نام نرمافزاری است که در ادامه قصد معرفی آن را داریم. کاربرد اصلی این نرمافزار در زمینه طراحی سه بعدی نمای ساختمان بوده و این امکان را به کاربر میدهد تا بتواند نقشه و طرح ساختمانی خود را با استفاده از ابزارهای قدرتمند موجود پیادهسازی کند.
قدرت این نرمافزار در طراحی مناسب است و آیتمهای مختلفی که در اختیار شما قرار میگیرند بسیار متنوع کامل بوده و هر آنچه را که برای طراحی نمای داخلی و خارجی یک ساختمان مورد نیاز است در اختیارتان قرار میگیرد. از موارد موجود میتوان به آدمکها، میز و صندلی، لوازم کامل آشپزخانه، لوازم مرتبط با اتاق خواب، وسایل نقلیه، درخت های متنوع و بسیاری از گزینههای دیگر اشاره کرد.
نکتهای که شاید شما را در استفاده از این نرمافزار گمراه کند نوع کاربرد آن است. توجه کنید که شما به کمک این نرمافزار قادر به طراحی پیکره ساختمان مانند دیوارها، سقف، طبقات و ... نخواهید بود! بلکه کاربر باید ابتدا طرح ساختمانی خود را توسط نرمافزارهای مانند 3D Studio Max، SketchUp، AutoCad و ... طراحی کرده و سپس آن را به محیط نرمافزار انتقال دهد. حال در آنجا میتواند فضای داخل و خارج از ساختمان را مطابق با دید و سلیقه خود تزئین نماید. به عنوان مثال میتواند در اتاق پذیرایی از مبلمان، در فضای بیرون از ساختمان از وسایل نقلیه، استخر، چمن و موارد دیگر استفاده کند.
افراد متخصص در این امر کاملا بر این موضوع واقف هستند که امکاناتی که در اینجا در اختیارشان قرار میگیرد تا چه حد در زمان و وقت آنها صرفهجویی کرده و در موفقیت نتیجه تاثیر گذار خواهد بود. در واقع شما به جای یک ساختمان با ظاهر ساده و کاملا خشک و مصنوعی یک فضای طبیعی و بسیار نزدیک با واقعیت را به مشتری خود تحویل میدهید.
از دیگر امکانات و ویژگیهای این نرمافزار می توان موراد زیر را نام برد:
• سرعت و کارآیی قابل قبول در Render کردن تصاویر
• قابلیت فیلمبرداری و نمایش طرح پایانی در قالب انیمیشن
• محیط کاربری مناسب
• پشتیبانی از فرمتهای
 3DS (3D Studio Max)، DWF، DWG، FBX و (SKP (Sketchup

نکته: از آنجا که کاربر برای استفاده و آشنایی با این نرمافزار نیازمند تجربه و آموزشهایی است، ما در دیویدی ماهنامه پوشهای با نام Artlantis Tutorial قرار دادهایم که در آنجا تعدادی فیلم و فایل آموشی قرار داده شده است.

در پایان جهت آشنایی بیشتر با قدرت Artlantis Studio تعدادی از کارهای انجام شده با این نرمفزار را مشاهده میکنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد