سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

سفیر رایانه

همه چیز درباره کامپیوتر

معرفی نرم افزار 3D Address Book v2.0

متاسفانه علیرغم پیشرفت‌های چشم‌گیری که در زمینه مهندسی و ساخت نرم‌افزار بوجود آمده است، بسیاری از کاربران هنوز هم برای ثبت اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، آدرس و مشخصات دوستان و آشنایان خود از شیوه سنتی استفاده می‌کنند و کمتر کاربری را می‌توان پیدا کرد که این اطلاعات را به صورت دیجیتال و در قالب داده های نرم‌افزاری نگهداری کند.
این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما مهمترین دلیلی که به نظر ما هنوز کاربران به این سمت حرکت نکرده‌اند عدم آشنایی با نرم‌افزاری قدرتمند و کارا در این زمینه  است.
3D Address Book نام نرم‌افزاری است که در زمینه ذخیره سازی و سازمان‌دهی اطلاعات شخصی کارآیی بسیار بالایی دارد. به عبارت دیگر این همان دفترچه تلفنی است که می‌تواند برای خیلی از کاربران تبدیل به یک ابزار فوق‌العاده و همیشگی شود. محیط نرم‌افزار بصورت کاملا سه بعدی، با گرافیک و جذابیت های بسیار خوبی طراحی شده است.
خوشبختانه امکان ثبت و مدیریت اطلاعات افراد مانند شماره تلفن ها، آدرس ایمیل، آدرس محل سکونت و ... به راحتی  قابل انجام بوده و اطلاعات مربوط به هر فرد بصورت یک پوشه و در یک میز سه بعدی بصورت زیبا نمایش داده می‌شود.
علاوه بر موارد فوق توسط گزینه جستجویی که در اختیارتان قرار دارد می‌توانید به منظور افزایش سرعت و کارآیی به جستجوی اطلاعات مورد نظر در لیست موجود بگردید.
در شکل 1 محیط  نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید. در سمت چپ نام افراد وارد شده در لیست نمایش داده می‌شود. در قسمت بالا تعدادی از ابزارهای کاربردی مانند ابزار جستجو و مرتب سازی، ابزار حذف و اضافه کردن رکورد جدید، ابزاری جهت فیلتر کردن داده ها و ... در اختیارتان قرار می‌گیرد.
در پایین پنجره نیز چهار دایره با اندازه های مختلف به چشم می‌خورد که وظیفه آنها حرکت و بزرگنمایی میز و آیتم های آن است. در این قسمت گزینه دیگری نیز با عنوان Select Scene وجود دارد که به کمک آن می‌توانید رنگ های مختلفی را برای محیط  نرم‌افزار انتخاب کنید.


شکل 1

در ادامه به طور مختصر مهمترین ابزارها را معرفی می‌کنیم:

New Record:این ابزار قادر است تا مشخصات افراد را دریافت کرده و آنها را به لیست اضافه کند. بصورت پیش‌فرض فیلدهایی مرتبط با یک شخص عبارتند از: نام و نام خانوادگی، شماره تلفن منزل، محل کار و تلفن همراه،آرس ایمیل و نشانی محل سکونت (شکل 2).


شکل 2

فیلدهای موجود و ترتیب قرارگیری آنها می‌تواند مطابق با نیاز شما تغییر کند. به این منظور کافی است از منوی Data گزینه Fields… را انتخاب کنید. امکان دیگری  که این ابزار به شما می‌دهد قابلیت استفاده از عکس برای پروفایل هر یک از افراد می‌باشد.

Find Record:
به کمک این ابزار میتوانید اطلاعات خاصی را در مورد یک فیلد جستجو کنید. به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید نام Ali را در میان لیست های موجود پیدا کنید. کافی است در پنجره مروبطه نام مورد نظر را تایپ کرده و First Name را انتخاب کنید. در قسمت Result تمامی ‌اسامی‌ یافت شده نشان داده می‌شود (شکل 3).


شکل 3

Sort:
اطلاعات وارد شده و مشخصات افراد می‌تواند توسط آیتم های مختلفی مانند شماره تلفن، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و ... مرتب شوند. همانطور که در شکل 4 ملاحظه می‌کنید مرتب‌سازی به کمک سه آیتم و بسته به کاربرد و نظر شما به دو صورت صعودی (Ascending) و یا نزولی (Descending) قابل اجراست.


شکل 4

فیلدهای مربوط به اشخاصی که در میز، سه‌بعدی نمایش داده می‌شود شامل سه خط است که عبارتند از:
خط اول نام و نام خانوادگی، خط دوم شماره تلفن محل سکونت و خط سوم نیز آدرس ایمیل.
با کمی ‌دقت متوجه می‌شوید این سه خط همان سه گزینه‌ای است که در پنجره Sort برای مرتب سازی لیست استفاده شده است. هدف از توضیح این مطالب، عملکرد گزینه Display in the same time در پنجره Sort است. این گزینه به شما امکان نمایش دو فیلد را در یک خط می‌دهد. یعنی هنگامی‌که لیست را بر اساس نام کوچک مرتب می‌کنید می‌توانید نام خانوادگی را نیز در کنار آن نمایش دهید (به شکل 4 دقت کنید).
هنگام اجرا و کار با نرم‌افزار موسیقی های مختلف و متنوعی نیز پخش می‌شود که به منظور مدیریت و دسترسی  به تنظیمات این قسمت می‌توانید از منوی Options گزینه Music and Sound Effect را انتخاب کنید.
از امکانات دیگر این نرم‌افزار می‌توان موارد زیر را نام برد:
• قابلیت فیلتر کردن فیلدها و رکوردها
• امکان برقراری تماس با فرد مورد نظر از داخل نرم‌افزار
 امکان تهیه پرینت از تمامی‌رکوردهای موجود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد